Praca: Starszy inspektor
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca biurowo-administracyjna
- w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 w siedzibie urzędu
- praca wymagająca kontaków bezpośrednich, telefonicznych i mailowych
- wyjazdy służbowe i szkolenia
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka, fax, skaner
- praca na I piętrze
- przed budynkiem brak podjazdów dla wózków inwalidzkich
- przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
- toaleta dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych
- winda
Zakres zadań
- sporządzania dokumentacji prowadzonych operacji finansowych, w tym list płac strażaków i pracowników cywilnych
- przygotowanie dokumentacji do rozliczenia dotacji otrzymanych przez jednostkę ze środków samorządowych oraz dotacji dla jednostek OSP
- ewidencjonowanie, sporządzanie obciążeń (not, rachunków)
- sprawdzanie faktur (rachunków) gotówkowych i bezgotówkowych pod względem formalno-rachunkowym oraz przygotowanie dokumentów do zatwierdzenia
- udział w przebiegu inwenteryzacji majątku Komendy Powiatowej
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, płatności wobec kontrahentów oraz rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym
- prowadzenie rozliczeń związanych z umowami cywilnoprawnymi oraz rozliczanie należnośi za podróże służbowe
- obsługa kasowa pracowników KP PSP oraz sporządzanie raportów kasowych
- archiwizacja dokumentacji księgowej budżetu
- wykonywanie innych czynności wynikających z wytycznych Komendanta Głównego, Komendanta Wojewódzkiego oraz inne czynności zlecone przez Komendanta Powiatowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego w tym co najmniej 3 miesiące w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych, a także przepisów wykonywanych do tych ustaw
- Znajomość przepisów w zakresie ubezpieczeń społecznych
- Umiejętność biegłej obsługi komputerowych programów biurowych i finansowo-księgowych (płatnik, edytora tekstu i arkuszy kalkulacyjnych)
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- korzystanie z pełni praw publicznych
- nie skazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępswto skarbowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej i ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz ustawy o Służbie Cywilnej
- Wykształcenie wyższe
- Dokładność, terminowość, samodzielność i komunikatywność
- Umiejętność analitycznego myślenia i sprawnej organizacji pracy
- Umiejętność pracy w zespole
- Znajomość zagadnień pracy administracyjno-biurowej
- Odporność na stres