Praca: Starszy inspektor

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Dąbrowie Tarnowskiej
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Dąbrowa Tarnowska
Ogłoszenie o naborze Nr 85281

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca biurowo-administracyjna

  • w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 w siedzibie urzędu

  • praca wymagająca kontaków bezpośrednich, telefonicznych i mailowych

  • wyjazdy służbowe i szkolenia


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie

  • narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka, fax, skaner

  • praca na I piętrze

  • przed budynkiem brak podjazdów dla wózków inwalidzkich

  • przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

  • toaleta dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych

  • winda

Zakres zadań

  • sporządzania dokumentacji prowadzonych operacji finansowych, w tym list płac strażaków i pracowników cywilnych
  • przygotowanie dokumentacji do rozliczenia dotacji otrzymanych przez jednostkę ze środków samorządowych oraz dotacji dla jednostek OSP
  • ewidencjonowanie, sporządzanie obciążeń (not, rachunków)
  • sprawdzanie faktur (rachunków) gotówkowych i bezgotówkowych pod względem formalno-rachunkowym oraz przygotowanie dokumentów do zatwierdzenia
  • udział w przebiegu inwenteryzacji majątku Komendy Powiatowej
  • prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, płatności wobec kontrahentów oraz rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym
  • prowadzenie rozliczeń związanych z umowami cywilnoprawnymi oraz rozliczanie należnośi za podróże służbowe
  • obsługa kasowa pracowników KP PSP oraz sporządzanie raportów kasowych
  • archiwizacja dokumentacji księgowej budżetu
  • wykonywanie innych czynności wynikających z wytycznych Komendanta Głównego, Komendanta Wojewódzkiego oraz inne czynności zlecone przez Komendanta Powiatowego

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego w tym co najmniej 3 miesiące w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
  • Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych, a także przepisów wykonywanych do tych ustaw
  • Znajomość przepisów w zakresie ubezpieczeń społecznych
  • Umiejętność biegłej obsługi komputerowych programów biurowych i finansowo-księgowych (płatnik, edytora tekstu i arkuszy kalkulacyjnych)
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • korzystanie z pełni praw publicznych
  • nie skazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępswto skarbowe
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej i ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz ustawy o Służbie Cywilnej
  • Wykształcenie wyższe
  • Dokładność, terminowość, samodzielność i komunikatywność
  • Umiejętność analitycznego myślenia i sprawnej organizacji pracy
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Znajomość zagadnień pracy administracyjno-biurowej
  • Odporność na stres