Praca: Inspektor
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa
- W systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30
- Praca w siedzibie urzędu
- Wyjazdy służbowe i szkolenia
- Praca wymagająca kontaktów bezpośrednich, telefonicznych i mailowych, związana również z bezpośrednią obsługą klienta
- Praca wymagająca dyspozycyjności
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
- Narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka, fax, skaner itp.
- Praca na drugim piętrze
- Praca z bazami danych/programami specjalistycznymi
- Praca przy oświetleniu sztucznym i naturalnym
- Toaleta na drugim piętrze niedostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych, brak windy
Zakres zadań
- Księguje operacje finansowe
- Prowadzi rozliczenia dotacji dla jednostek OSP
- Prowadzi gospodarkę kasową i sporządza raporty kasowe
- Sporządza i ewidencjonuje obciążenia (noty, rachunki) ze wszystkich komórek organizacyjnych
- Uzgadnia księgową ewidencję środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- Rozlicza zaliczki pobrane przez pracowników
- Uzgadnia salda konta - plan finansowy wydatków budżetowych
- Sporządza i terminowo przekazuje przelewy bezgotówkowe do kontrahentów
- Sprawdza dokumenty księgowe pod względem formalno-rachunkowym
- Rozlicza dotacje otrzymane ze środków samorządowych
- Sporządza listy płac, potrącenia obligatoryjne oraz zadeklarowane przez pracowników, nalicza zgodnie z obowiązującymi przepisami zaliczki na podatek dochodowy i składki na ubezpieczenie społeczne
- Sporządza dokumentację dotyczącą operacji finansowych na rachunkach bankowych jednostki
- Rozlicza delegacje służbowe
- Przechowuje i archiwizuje dokumenty ze swojego stanowiska pracy
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku o podobnym zakresie zadań
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie programu MS Office oraz innych urządzeń biurowych
- Umiejętność redagowania pism o charakterze urzędowym
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o rachunkowości, o służbie cywilnej, o Państwowej Straży Pożarnej oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw z zakresu realizowanych zadań
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Prawo jazdy kat. B
- Znajomość przepisów wykonawczych dotyczących podróży służbowych
- Znajomość stosowanego w PSP programu księgowo-płacowego Fortech, systemów do obsługi dofinansowań (SOD) i sprawozdań finansowych (SSF) oraz sytemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
- Doświadczenie w sporządzaniu raportów przygotowania sprawozdań
- Komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność pracy w zespole