Nowoczesne firmy, a zwłaszcza międzynarodowe korporacje, zapewniają swoim pracownikom szereg świadczeń pozapłacowych, do których często zaliczają się szkolenia oraz kursy językowe. Z badań wynika, że niestety wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw podchodzi sceptycznie do finansowania kosztownych szkoleń swoim pracownikom. Niektórzy są zdania, że nie opłaca się inwestować energii ani środków finansowych na podnoszenie kwalifikacji zatrudnionych osób, ponieważ zdobytą wiedzę mogą chcieć wykorzystać u konkurencji.
Oczywiście tarnowscy pracodawcy nie powinni żałować pieniędzy na szkolenia, ponieważ może to przysłużyć się zwiększeniu efektywności i samodzielności pracowników. Kadra, która ma aktualną wiedzę branżową z pewnością w kontaktach z klientami, uchodzi za bardziej profesjonalną.
Eksperci zauważyli też, że szkolenia pracowników przyczyniają się do zwiększenia ich zaangażowania w wykonywanie obowiązków i podniesienia poziomu lojalności w stosunku do pracodawcy. Dzisiaj możemy już mówić o rynku pracownika, a pracodawcy z Tarnowa muszą mierzyć się z fluktuacją kadr, gdyż specjaliści nie zastanawiają się długo nad zmianą miejsca zatrudnienia po otrzymaniu lepszej propozycji.
Warto pamiętać też, że szkolenia grupowe czy wyjazdy integracyjne, w których uczestniczą zarówno pracownicy niższego szczebla, jak i menedżerowie, zbliżają do siebie ludzi. Tego typu okazje sprzyjają bliższemu poznaniu się, a w dłuższej perspektywie poprawiają komunikację w firmie. Dobrze wyszkolone kadry pracują na pozytywny wizerunek firmy. Poza tym pracownik, który ma szansę rozwoju, czuje się bardziej zmotywowany i doceniony.
W obecnych czasach wielu kandydatów do pracy w Tarnowie zwraca uwagę na to, co pracodawca ma do zaoferowania poza płacą zasadniczą. Osoby, którym zależy na rozwoju w danej branży, doceniają takie kwestie jak dofinansowanie szkoleń czy studiów podyplomowych. Ponadto benefity w postaci nauki języków obcych też cieszą się sporym zainteresowaniem, a pracodawca wie, że inwestuje w umiejętności, które rzeczywiście są przydatne na danym stanowisku. Ponadto szef finansujący podnoszenie kwalifikacji pracowników, powinien wiedzieć, że szkolenia czy seminaria należy wybierać rozważnie – tematyka i program szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb oraz umiejętności pracownika, a przede wszystkim do celów biznesowych firmy.